Telefoon abonnement kosten

Wanneer je een telefoon abonnement gaat afsluiten, krijg je te maken met verschillende kosten. Je betaalt eenmalige – en maandelijkse kosten. Maar anders dan bij een sim only abonnement, waar je alleen eenmalige kosten en abonnementskosten betaalt voor je bundel, betaal je bij een telefoon abonnement ook (gespreid) toestelkosten omdat je er een telefoon bij koopt. Op de hoogte van je telefoon abonnement kosten heb je grotendeels zelf invloed met je keuze.

De eenmalige kosten bij een telefoon abonnement bestaan uit aansluitkosten, een thuiskopieheffing en eenmalige toestelkosten. Je kunt zelf kiezen voor een provider die wel of geen aansluitkosten rekent. Ook kan je zelf kiezen of je vooraf meer voor het toestel wil aanbetalen om hiermee je maandelijkse kosten te verlagen. Bij sommige (goedkopere) toestellen kun je eenmalige aanbetaling op € 0,- zetten, als je helemaal geen aanbetaling wil doen. Waar je geen invloed op hebt is de eenmalige thuiskopieheffing. Die is voor iedereen gelijk en betaal je altijd bij een nieuw telefoon abonnement.

Daarnaast hangen de maandelijkse kosten af van de door jouw gekozen data-en/belbundel. Hier betaal je abonnementskosten voor per maand. Ook betaal je maandelijkse toestelkosten als je je telefoon niet in één keer afbetaalt. Betaal je je telefoon niet in één keer af, en betaal je maandelijkse toestelkosten? Houd er dan rekening mee dat bij een openstaand kredietbedrag van € 250,- of meer, je te maken krijgt met een BKR-check.

Telefoon abonnement kosten