Opvallend is dat je bij provider Hollandsnieuwe juist minder betaalt voor bellen buiten je bundel dan binnen je bundel. Dit tarief is slechts 1 cent per belminuut. Toch betaal je in de praktijk niet zomaar kosten buiten je bundel. Bij Hollandsnieuwe ontvang je namelijk standaard een belplafond bij je abonnement. Je zal dan extra belminuten moeten bijkopen, voordat je verder gebruik kan maken van je abonnement.
Wat als ik buiten mijn belbundel kom?
Zodra jij meer belt dan je aantal belminuten per maand, betaal je in principe kosten buiten je bundel. De kosten voor bellen buiten je bundel kunnen behoorlijk prijzig zijn. Het is daarom aan te raden om vooraf goed na te gaan hoeveel belminuten je echt nodig hebt.
Bel je toch buiten je bundel? Dan betaal je de gebruikelijke belkosten voor iedere belminuut. Er zijn grote verschillen tussen de beltarieven van providers.
Wat kost bellen buiten de bundel?
Benieuwd welke tarieven providers vragen voor bellen buiten je bundel? We hebben het voor je uitzocht en op een rij gezet:
Provider | Belkosten buiten de bundel |
---|---|
Ben | € 0,31 per minuut |
Budget Mobiel | € 0,09 per minuut |
Hollandsnieuwe | € 0,01 per minuut |
KPN | € 0,23 per minuut |
Lebara | € 0,12 per minuut |
Simpel | € 0,31 per minuut |
Simyo | € 0,31 per minuut |
Tele2 | € 0,25 per minuut |
T-Mobile | € 0,25 per minuut |
Vodafone | € 0,23 per minuut |
Youfone | € 0,31 per minuut |
Wanneer betaal ik kosten voor bellen buiten de bundel?
Je belminuten hoeven niet altijd op te zijn om kosten buiten je bundel te maken. Je betaalt ook extra en vaak een buitenlandtarief voor bellen naar het buitenland. Deze voorwaarden verschillen per provider.
Ook als je naar betaalde nummers belt, betaal je buiten je bundel. Als je belt naar een betaald nummer, wordt dit in het begin van het gesprek vermeld. Voor klantenservicenummers betaal je het gebruikelijke tarief. Van andere doeleinden, als Teleshopping, wordt er een extra tarief gevraagd.
Dit geldt niet voor 0800-servicenummers en informatiediensten van een bedrijf waar jij een contract mee hebt. Bijvoorbeeld omdat je klant bent, of jou een dienst of product wordt geleverd.
Wil je deze hoge kosten voor servicenummers voorkomen? Vaak kan je via je provider instellen dat servicenummers automatisch worden geblokkeerd.