Je kan nummerbehoud aanvragen voor alle type abonnementen. Dit kan met een sim only of telefoon abonnement naar een ander abonnement, en van prepaid naar een abonnement. Het maakt daarbij niet uit of je bij je huidige provider blijft of met nummerbehoud overstapt naar een andere provider.
Hoelang van te voren kan ik overstappen naar een andere provider?
Heb je op dit moment een mobiel abonnement lopen en je wil je overstappen met nummerbehoud? Dan kan je dit al vanaf vier maanden voor het einde van je contractdatum doorgeven.
Als je van prepaid naar een mobiel abonnement overstapt, kan je dit zelfs elk moment doen. Met een prepaid kaart zit je namelijk niet vast aan een contractdatum.
Hoe vraag ik nummerbehoud aan?
Je vraagt nummerbehoud aan tijdens het afsluiten van een nieuw mobiel abonnement. Geef in het aanmeldformulier aan dat je nummerbehoud wilt.
Als je overstapt naar een andere provider zorgt je nieuwe provider voor de overstap. Je nieuwe provider zegt je contract op en regelt nummerbehoud met je huidige provider. Daarbij houdt je nieuwe provider rekening met de einddatum van je huidige contract én de opzegtermijn van één maand.
Wanneer wordt mijn nummer overgezet?
Het overzetten van je huidige nummer op je nieuwe simkaart gebeurt na de einddatum van je huidige contract. Vooraf stuurt je provider je een sms met de datum van overzetten.
Het overzetten van je nummer gebeurt altijd op een werkdag tussen 8:30 en 18:00 uur. Tot dat moment kan je gebruik maken van je oude simkaart. Zodra je merkt dat je simkaart geen ontvangst meer heeft, kan je zelf je nieuwe simkaart in je telefoon plaatsen. Je oude nummer is dan overgezet op je nieuwe simkaart.